aquest curs 2012/2013 al nostre centre començam a implementar el Projecte del Pla Pilot d'Educació Plurilingüe.
El
nostre Projecte vol arribar a millorar la competència comunicativa i
intercultural dels alumnes de Primària del nostre centre en les
llengües catalana, castellana i anglesa. Per a aconseguir aquest
objectiu creim que el referent metodològic AICLE (Aprenentatge
Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres) és el més adient
pel que fa al aprenentatge de la llengua estrangera, ja que la
llengua s'empra per a aprendre i per a comunicar-se, i no focatlitza
tant en la forma, sinó que la fluidesa passa a ser més important
que l'exactitut en l'ús de la llengua.
El
projecte tendrà com a eix temàtic el medi ambient i la
sostenibilitat. Més concretament, s'impartirà l'àrea artística de
Plàstica en Llengua Anglesa als cursos de primer cicle (1r i 2n), en
els que es treballaran maneres de reduir, reutilitzar i reciclar
residus per a fer les nostres creacions. Als cursos de segon i tercer
cicles (3r, 4t, 5è i 6è) es treballarà una part del temari de
l'àrea de Coneixement del Medi també en Llengua Anglesa i
mitjançant el nostre projecte d'Hort Ecològic Escolar.
A
banda d'aquestes dues àrees, s'acabaran de completar els horaris
fins a tenir un mínim de cinc hores setmanals de cada llengua amb
sessions de lectura i audicions en les diferents llengües del pla,
de manera que els alumnes tendràn contacte diari amb aquestes tres
llengües.
En
aquests contextos hem considerat que implicar-nos amb el Pla
Plurilingüe dins aquestes àrees ens suposa un trampolí perfecte
per a augmentar les hores dedicades a la llengua anglesa impartint
conceptes d'àrees no lingüístiques, a més de ser una manera molt
motivadora i pràctica que afavoreix que l'aprenentatge sigui molt
més enriquidor per als alumnes.
Aquí teniu una mostra del que hem començat a fer aquest trimestre.
No comments:
Post a Comment